Inddemon
Moderator
Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Sekcja IX Pisz Płeć: facet
|
Wysłany: Wto 9:24, 07 Cze 2011 Temat postu: ROBOTICA RPG - Kult Mazyny, Chwła Cyborgizacji... przyszłość |
|
|
WITAM
Paru osobom kiedyś wspominałem... może ktoś pamięta i oto proszę jest.... mam w łapkach i ....każdy może go mieć jeżeli zakupi pewną gazetkę na której jet też ARMA II
To może parę słów wprowadzenia o systemie i świecie (mam nadzieję że autorzy się nie pogniewają)
Przed kryzysem wielu ludziom armagedon kojarzył się z czymś następującym w sposób nagły jak wybuch bomby atomowej. Tymczasem zagłada jest jak ciągnąca się latami, nieuleczalna gangrena. Jak niezmywalny kwas, który stopniowo zżera kolejne warstwy ciała aż do kości. Jak zaduch tak gęsty, że nie da się go wywietrzyć - przykry zapach, który czuje się nawet na języku.
Zegary już nie tylko odmierzają czas. Każdy przeskok wskazówki wydaje się być symboliczny - przypomina tykanie, zapowiadające rychłą eksplozję i ostateczny koniec... Aczkolwiek w istocie to tylko złudna nadzieja na bezbolesny finał. Tak naprawdę egzystencja przypomina torturę. Gdy człowiek już jest na krawędzi, los odpycha go w kąt, aby odpoczął. Wraca dopiero wówczas, gdy ofiara z powrotem nabierze sił. Katowanie bezbronnego najwyraźniej nie dostarcza fatum dostatecznej dawki satysfakcji.
Wybrane cechy systemu ROBOTICA:
- Gra fabularna science fiction. Akcja rozgrywa się w odległej, mocno skomputeryzowanej rzeczywistości w trakcie apokalipsy. Gracze wcielają się w postaci mutujących ludzi, samoświadomych robotów, cyborgów, androidów, bądź Hiperistoty, czyli niezwykłe stworzenia z pogranicza świata materialnego i cyberprzestrzeni.
- Dzięki głębi i złożoności świata gry, możliwe jest zarówno rozgrywanie scenariuszy przesiąkniętych dynamiczną akcją jak wybrane sceny z filmu Terminator, mrożących krew w żyłach historii o morderczych maszynach, a także głębokich opowieści inspirowanych takimi dziełami jak film Blade Runner, czy Ghost in the Shell.
- Tematyka gry eksploruje zagadnienia związane z transhumanizmem, cyborgizacjami oraz luźno nawiązuje do motywów cyberpunkowych. Ze względu na czas akcji - armagedon - równie mocno akcentowany jest wątek przetrwania w skrajnie niesprzyjających warunkach, co zmusza postaci do podejmowania trudnych wyborów.
- Konwencja FUSION łączy w sobie najciekawsze motywy science fiction występujące w literaturze, komiksie oraz filmie. Barwność realiów umożliwia prowadzenie zróżnicowanych scenariuszy inspirowanych filmami Transformers, Robocop, Sędzia Dredd, czt Terminator: Ocalenie.
- Podręcznik dostarcza wszystkich informacji niezbędnych do rozgrywki. Są to między innymi: opis świata, realia, zasady tworzenia bohaterów, mechanika rozgrywki, zdolności i cechy specjalne różnych typów postaci, ilustrowany arsenał broni, długa lista sprzętu, prezentacja przykładowych przeciwników w bestiariuszu. Materiały opcjonalne i dodatkowe udostępniane są bezpłatnie w Internecie.
- Mechanika gry jest łatwo przyswajalna i dynamiczna. Umożliwia graczom wykonywanie spektakularnych akcji oraz uwzględnia barwność opisu fabularnego. Oprócz odpowiedników szeregu znanych i lubianych rozwiązań, zawiera także oryginalne reguły, które sprawiają, że zabawa narracyjna w oparciu o zasady ROBOTICA jest unikatowym doświadczeniem nawet dla obeznanych graczy RPG.
I jeszcze trochę...
Trwa apokalipsa, a na Ziemi panuje stale narastający chaos!
Ludzkość została uwiedziona, a potem bezlitośnie wykorzystana przez technologię. Galopujący rozwój przemysłowy oraz pomniejsze konflikty nuklearne stały się przyczyną tragicznego w skutkach skażenia środowiska. Jak do tego doszło?
Drastyczny wzrost roli autonomicznych maszyn
Oszołomieni zdobyczami informatyki programiści powoływali do życia autonomiczne systemy i maszyny, obdarzając je sztuczną inteligencją. Powstawały tysiące działających z dużą swobodą urządzeń, tworzonych głównie z myślą o przemyśle i działaniach militarnych. Ludzkość zachłystywała się potęgą stwarzania zmechanizowanych niewolników. W cień odeszły przestrogi myślicieli i moralistów.
Cyborgizacja - fałszywy cud transhumanizmu
Koncerny zajmujące się cybernetyką promowały produkt w formie cyborgów, czyli humanoidalnych robotów, które można było wyposażać w tak zwane Przetworniki DNA. Urządzenia te odczytywały zdigitalizowaną uprzednio osobowość człowieka, którego ciało poddawano eutanazji w trakcie procesu transformacji. Hasło myśl jest energią nabrało zupełnie nowego znaczenia! Masowo korzystano z możliwości przeobrażenia się w maszyny pokryte żywą tkanką i do złudzenia przypominające atrakcyjnych ludzi. Korporacje zatajały informacje o skutkach ubocznych, powszechnie występujących syndromach i innych zagrożeniach. Ze względu na sprzeciw, a nawet ataki terrorystyczne grup ultra-humanistycznych, potężne koncerny umożliwiały przetrzymywanie cyfrowych osobowości zapisanych na Dyskach Cyber-Psyche w specjalnych obiektach, nazywanych Bankami Dusz. Z owych fortec danych zdigitalizowani ludzie sterowali swoimi maszynami zdalnie. Narastający podział społeczeństwa i wzmagające się napięcie wymusiło na władzach powołanie nowej formacji policyjnej, zajmującej się przestępstwami zaburzonych cyborgów i autobotów z defektami oraz zbrodniami przeciwko cyborgom.
Klonowanie - uprzedmiotowienie człowieka
Wielkie organizacje korporacyjne do rozwoju potrzebowały czegoś więcej niż drogie roboty i zaawansowane systemy komputerowe. Szybko okazało się, że rozwiązaniem może być nowoczesna genetyka. Wybitni, ale też niemoralni inżynierowie i naukowcy, pozbawieni jakichkolwiek hamulców, rozpoczęli klonowanie na ogromną skalę, implantując swoim tworom cuda nanotechnologii w postaci programowalnych Schematyzatorów zachowań. Ogromny przyrost niewolniczej siły roboczej wywołał kryzys na rynkach pracy całego świata - klony tworzone rzekomo z myślą o zajęciu miejsca człowieka jedynie w skrajnie niebezpiecznych zawodach i trudnych warunkach, ostatecznie zastąpiły go na bardzo wielu stanowiskach! Początkowo - po kryjomu. Później - jawnie.
Fuzja totalna
Ulicami kroczyły upodobnione do ludzi cyborgi, grupy identycznych, odpornych na skażenie, wiecznie młodych korporacyjnych klonów o statusie wyższym od przeciętnego obywatela, a także oddziały maszyn strażniczych, które stopniowo wypierały zwyczajną policję.
Społeczeństwo zadłużało się na gigantyczną skalę, tracąc jakikolwiek wpływ na postępowanie korporacji. Na dodatek, wskutek stale pogarszających się warunków życia na Ziemi, ludzie uzależniali się od leków, wytwarzanych oczywiście przez koncerny podległe najpotężniejszym firmom. Sporadyczne bunty były krwawo tłumione. Choć bywały momenty dające szaremu człowiekowi nadzieję, ubezwłasnowolnione media manipulowały informacją w sposób korzystny dla swych chlebodawców.
Schyłek ludzkiej cywilizacji
Ludzkość staczała się na dno. Niewykluczone, że pęd technologiczny i przemysłowy trwałby jeszcze przez dziesięciolecia, przynosząc światu kolejne innowacje, jednakże dalsze egzystowanie na Ziemi stało się niezwykle trudne! Skażenie środowiska zapoczątkowało powstanie nowych wirusów mutujących z szybkością uniemożliwiającą jakąkolwiek pomoc zarażonym.
Rozpoczęła się kosmiczna ewakuacja, na którą mogli sobie pozwolić wyłącznie najbogatsi obywatele. Paradoksalnie, pozaziemskie kolonie jawiły się jako oazy normalności. Tylko tam człowiek mógł prowadzić względnie spokojne życie. Masy ludzi o niskim statusie materialnym, chcąc uciec ze skażonej planety, decydowały się na zobowiązujące do niewolniczej pracy umowy na 20 - 30 pokoleń. Ludzkość cofnęła się do czasów niewolnictwa, z tą tylko różnicą, że zwykły obywatel kontrolowany był nie przez rzekomo lepszą arystokrację, lecz przez postawionego wyżej w korporacyjnej hierarchii nietykalnego klona - oddanego sługę zcyborgizowanych bogaczy. W przestrzeni pozaziemskiej powstała nowa klasa społeczna - Lordowie, czyli najbardziej wpływowi korporacyjni menadżerowie. Mimo wszystko ze względu na ograniczoną ilość odpowiednich surowców niezbędnych do wytwarzania klonów, a także trudny okres przystosowania przemysłu do nowych warunków, w kosmosie korporacje zmuszone były dbać o obywateli bardziej niż na rodzimej planecie.
Tymczasem na Ziemi zaczęły panować: anarchia, wynaturzenie i śmierć. Systemy porzucone przez swych twórców dosłownie oszalały. Najbardziej zaawansowane technologie informatyczne zyskały pełną autonomię, a nawet samoświadomość i dziedziczyły najgorsze cechy osobowości użytkowników. Na światło dzienne wyszły wszystkie skrywane przez korporacje tajemnice: niezwykłe eksperymenty genetyczne, podejrzane technologie oraz potworne skutki uboczne dotychczasowych działań. Ludzie umierali milionami lub mutowali, by z każdym dniem przybliżać się ku granicy człowieczeństwa. Sztuczne inteligencje programowały się samodzielnie, przyjmując niezrozumiałe założenia i priorytety. Maszyny i roboty bez nowych wytycznych wpadały w niekończące się cykle pętli, które pomimo zmian okoliczności były realizowane za wszelką cenę. Wielkie fabryki i elektrownie stawały się celem mutantów i cyborgów, walczących o niezbędne do przetrwania zasoby. Cyberprzestrzenią powlekającą świat rzeczywisty migrowały wzrastające i destrukcyjne wirusy, które z czasem były w stanie dostawać się nawet do Banków Dusz! Autonomiczny program, mający na wszelki wypadek usunąć wszystkie dowody obarczające korporacje, zaczął postrzegać wszystkie świadome istoty jako swoje cele i dążyć do ich eksterminacji razem z usuwaniem Unijnych baz danych. Ze względu na jego pierwotną funkcję, ludzie nazwali ten, używający niszczycielskich robotów, morderczy program - DESTRO, a podwładne mu maszyny - Destruktorami.
Hiperistota: zjawisko, byt transcedentalno informatyczny, nadzieja?
Gdy wydawało się, że koszmar osiąga apogeum, a totalna katastrofa jest nieunikniona, ci którzy przeżyli, zostali świadkami narodzin bytów transcendentalno informatycznych obdarzonych inteligencją i samoświadomością. Hiperistoty - bo tak o nich mówiono - rozpoczęły przejmowanie kontroli nad pogrążonym w chaosie światem. Stworzenia te miały rozwinięte niezwykłe zdolności. Mogły manipulować komputerami, systemami, a nawet kontrolować ludzki umysł oraz wpływać siłą woli na materię! Powstały liczne organizacje okultystyczne, zrzeszające mutantów, wierzących że Hiperistoty to cud lub bóstwa we własnej osobie!
Pomimo pozytywnego oddziaływania na zdezorganizowany świat, Hiperistoty stanowiły poważne zagrożenie dla pozostałych na Ziemi cyborgów. Zostały przez nich uznane za potężną i stwarzającą zagrożenie aberrację, którą należy wyeliminować. Rozpoczęła się wojna, mająca na celu definitywne unicestwienie Hiperistot. Starannie wyselekcjonowane roboty poddawano licznym eksperymentom, narażając je na ataki Hiperistot. Odkryto, że te pozbawione materialnej formy stworzenia egzystują wyłącznie dzięki czerpaniu energii z urządzeń oraz mocy witalnej ludzkich organizmów. Rewelacje te ułatwiły walkę z istotami, które w końcu zaczęły przegrywać. Obecnie przeważająca większość Hiperistot pogrążona jest we śnie, w trybie wstrzymania, ale nie brakuje przebudzonych, które dążą do realizacji wyłącznie sobie znanych celów. Czasem spotyka się pomniejsze, znacznie słabsze Hiperistoty, które nie wzbudzają już takiego lęku i ich poprzednicy.
Apokalipsa jak ciągnąca się latami gangrena
Ulicami opustoszałych miast wędrują agresywne maszyny, a skomputeryzowane biurowce zdają się żyć własnym życiem. Liczne fabryki zadziwiająco sprawnie wytwarzają klony i maszyny z resztek surowców. Wyłączone dotychczas reklamy i światła na ulicach zaczynają czasem nagle świecić, co może sugerować działanie samoświadomego wirusa albo obecność Hiperistoty! A to tylko wybrane zagrożenia nowego świata. Równie niebezpieczne może być starcie z autonomicznymi robotami, poszukującymi danych, energii lub wykonującymi uprzednio zaprogramowane zadania, traktowane jak swoiste powołanie... Albo konflikt z formacją odczłowieczonych mutantów lub bandą okrutnych cyborgów, skłonnych otworzyć ogień z byle powodu - dla podniety lub potwierdzenia poczucia nieśmiertelności!
Zagrożeniem bywa także - a może przede wszystkim - nadzieja. Nigdy nie wiadomo, czy włóczący się pośród zgliszczy android jest niezwykle pożyteczną jednostką naprawczą lub medyczną, czy stanowi wysłannika potężnej Hiperistoty, która kontroluje całą okolicę. Nie sposób ustalić, czy klon, deklarujący pomoc i podający się za wyzwolonego, nie jest szpiegiem poewakuacyjnych oddziałów korporacyjnych. Nie ma pewności, czy niepozornie wyglądający robot inżynieryjny nie jest w stanie transformować się w destrukcyjną machinę. Nikt nie jest w stanie oszacować, jak wiele maszyn i systemów zostało obdarzonych samoświadomością podczas wojny cyborgów z Hiperistotami. Nie ma też pewności, że przypadkowo napotkany, wychudzony mutant, nie jest śmiertelnie niebezpieczny lub bezcenny ze względu na zdolności parapsychiczne jak telekineza, prekognicja, czy zdalne postrzeganie! Tylko jedno jest pewne - pomoc nie nadejdzie, więc nie ma ratunku przed piekłem, które owładnęło Ziemią.
To co jest chętny???
Pozdrawiam
Hiperistota Inddemon
|
|